Pomôcky
V rámci intervencií využívame najčastejšie pomôcky, ktoré si sami vyrábame a prispôsobujeme ich individuálnym potrebám a vývinovej úrovni detí. Snažíme sa o to, aby boli pre deti zaujímavé, atraktívne, motivačné, tematicky orientované. Pri ich výrobe sa inšpirujeme slovenskou ako aj zahraničnou odbornou literatúrou (napr. kurikulum ranej intervencie vychádzajúci z Vygotského konceptu) a internetovými stránkami. Taktiež s obľubou pracujeme s niektorými Montessori pomôckami alebo využívame úplne obyčajné veci neobyčajným spôsobom. Laminovacie fólie, samolepiace suché zipsy, magnetické pásky ako aj štipce rôznych tvarov idú u nás na dračku:). Niektoré nami vytvorené pomôcky na zalaminovanie si môžete stiahnuť priamo z tejto stránky.
skladáme slovo zo slabík
Dieťa sa učí orientovať v slabičnej štruktúre slova. Pomocou zalaminovaných dielikov so suchými zipsami pripevňuje na podložku slabiky a zároveň má spätnú kontrolu v správne poskladanom obrázku. Podľa úrovne dieťaťa úlohy prispôsobujeme, napr. odoberieme jeden dielik a dieťa má uhádnuť, ktorá slabika sa "stratila".
slabikujeme
Podobná úloka ako v predchádzajúcej ukážke, ale ťažšia v tom, že dieťa už nemá spätnú zrakovú kontrolu v obrázku. Skladá dané slovo zo slabík a kontrolu robí len sluchom.
Vyčleňujeme prvú hlásku/písmeno v slove - paleta, puzzle
Vizuálna diskriminácia slabík - vyhľadávame lupienky s rovnakými slabikami
tvoríme slová z písmen
Dieťa sa učí orientovať v hláskovej štruktúre slova. Pomocou písmen fixuje hlásky v slove, určuje prvú, poslednú hlásku, zmenou písmen mení význam slov alebo zmenou posledného písmena tvorí množné číslo.
priraďujeme množstvo k číslu
Dieťa na základe čísla na jabĺčku pridáva pomocu štipčekov správny počet jadierok.
orientujeme sa v číslenom rade
Dieťa sa učí orientovať v číslenom rade. Hľadá chýbajúce číslo a v dolnom rade ho označí štipčekom. Trénujeme pojmy pred, za, vzostupný aj zostupný rad.