Náš tím
Mgr. Mária Oravcová - riaditeľka Spojenej školy, J. Rumana 6, Liptovský Mikuláš

PhDr. Mgr. Martina Krajčiová
špeciálny pedagóg, logopéd
- komplexná špeciálno-pedagogická diagnostika;
- terapia narušenej zvukovej roviny reči - fonetický a fonologický prístup;
- podnecovanie oneskoreného vývinu reči a terapeutické intervencie;
- stimulácia a terapia pri narušenom vývine reči;
- rozvoj aktívnej a pasívnej slovnej zásoby prostredníctvom obrázkových
súborov; počítačových výučbových programov, iPad aplikácií;
- práca s Fono programom - multimediálnym programom pri terapii NKS;
- nácvik používania AAK;
- korekcia čitateľských schopností;
- intervencie zamerané na rozvíjanie jemnej
a hrubej motoriky, senzomotoriku, grafomotoriku; vizuomotioriku,
časovo-priestorovú orientáciu, zmyslové vnímanie, poznávacie procesy, sociálnu
komunikáciu a správanie;
- konzultácie pre zákonných zástupcov a pedagógov klientov CŠPP

Mgr. Lucia Paliderová
špeciálny pedagóg
- koordinačná činnosť CŠPP;
- komplexná
špeciálno-pedagogická diagnostika;
- rozvíjanie fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina;
- rozvíjanie predčitateľských, naratívnych schopností a aktívneho počúvania pomocou názorného modelovania rozprávok;
- rozvíjanie čitateľských schopností - stratégie práce s textom;
- alternatívne formy čítania a písania u žiakov s viacnásobným postihnutím;
- rozvíjanie jazykových, vizuálno-priestorových a matematicko-logických schopností v hre (Vygotského princíp);
- utváranie predmatematických predstáv a pojmov pomocou narábania so symbolmi;
- intervencie detí s autizmom s využívaním prvkov ABA terapie;
- nácvik používania AAK;
- tvorba stimulačných programov pre deti s mentálnym postihnutím;
- konzultácie pre zákonných zástupcov a pedagógov klientov CŠPP;
- odborná metodická pomoc pri integrácii detí/žiakov v MŠ/ZŠ - IVP, úpravy učebných osnov, dokumentácia,
- odborná metodická pomoc pri tvorbe IVP integrovaného dieťaťa/žiaka v MŠ/ZŠ a viacnásobne postihnutého žiaka v ŠZŠ
- raná intervencia detí so zdravotným znevýhodnením

PhDr. Mgr. Gabriela Erhardtová
psychologička, kognitívno-behaviorálna terapeutka podľa kritérií Európskej asociácie pre psychoterapiu
- komplexná psychologická diagnostika;
- diagnostika školskej spôsobilosti u detí so zdravotným postihnutím;
- individuálna a skupinová psychoterapia;
- psychologická starostlivosť o integrované deti a mládež v systéme bežného školstva a ich ďalšie usmerňovanie vo výchovno-vzdelávacom procese;
- poradenstvo pri voľbe povolania žiakov so špeciálno-pedagogickými potrebami;
- prevencia a pomoc pri eliminácii nežiaducich foriem správania; šikanovanie, záškoláctvo; látkové a nelátkové závislosti;
- včasné podchytenie, reedukačné, poradenské a terapeutické korigovanie rizikových prejavov;
- realizácia besied a prednášok (prevencia všetkých nežiaducich javov: prevencia rizikového správania a porúch správania, prevencia záškoláctva, prevencia látkových a nelátkových závislostí, prevencia šikanovania, násilných a extrémnych prejavov, prevencia sexuálne rizikového správania, prevencia HIV/AIDS, sexuálneho zneužívania a pod.).
- pomoc členom rodiny dieťaťa pri riešení rôznych vzniknutých edukačných problémoch (poradenské služby);
- pomoc pri poradenstve peňažných a kompenzačných pomôcok, pomoc pri jednaní s úradmi, pri výbere a zaobstarávaní kompenzačných pomôcok;
- psychologické poradenstvo
deťom a rodičom formou individuálneho poradenstva;
- pomoc pri zvládaní
psychickej záťaže, preťaženia a únavy s využitím relaxačných metód;
- riešenie vzťahových
problémov a konfliktov v triede v spolupráci s triednou učiteľkou, podľa
potreby sa zúčastňuje triednických hodín,
- pozornosť žiakom v krízových životných situáciách (napr. rozvod rodičov, úmrtie v rodine, strata zamestnania rodičov ...), žiakom šikanovaným, žiakom s problematickým začlenením do kolektívu, žiakom integrovaným;
- pomoc pri riešení adaptačných problémov;
- podpora osobnostného rozvoja, sebapoznávanie;
- pomoc a metodické usmernenia pri tvorbe individuálnych vzdelávacích programov;
- programy orientované na skvalitnenie interpersonálnych vzťahov, rozvíjajúce, preventívne a stimulačné programy:
- KUPOZ- program rozvíja zrakové a sluchové vnímanie, zrakovú a sluchovú pamäť, schopnosť koncentrácie pozornosti, vyjadrovacie schopnosti, logické myslenie, posilňuje sociálne a emotívne cítenie, vzťah medzi rodičom a dieťaťom;
- SECOND STEP - Druhý krok-program je zameraný na sociálno-emocionálny a morálny vývin detí proti násiliu, ktorý pomáha riešiť agresiu, násilie, šikanovanie, týranie, hyperaktivitu, introverziu a rozvíja u detí empatiu, komunikačné zručnosti, morálne správanie, dobré sociálne vzťahy, súdržnosť v triede a spoluprácu školy a rodiny,
- COGNI PLUS - určený na trénovanie pozornosti, pamäte a priestorovej orientácie.
- Behaviorálny program výchovy na partnerstvo u mentálne postihnutých žiakov,
- Biofeedback variability srdcovej frekvencie;
služby poradenského, metodického a informačného charakteru pre rodičov (resp. zákonných zástupcov) klientov a pedagogických zamestnancov škôl;
krízové intervencie.

Bc. Dagmar Vladulovičová
rehabilitačný pracovník
- individuálne orientovaná činnosť s deťmi zameraná na rozvoj jemnej, hrubej motoriky a posturálnych činností;
- preventívne opatrenia na odvrátenie funkčných a štrukturálnych porúch;,
- relaxačné a dychové cvičenia, zdravotné cviky;
- masáže klasické, lymfodrenážne, lávovými kameňmi, s prvkami thajskej masáže, reflexné, perličková masáž;
- cvičenia s fyzioterapeutickými pomôckami a zariadeniami: fitlopty, overbaly, posilovače rúk masážne krúžky, valčeky, loptičky, vak na nácvik chôdze, senzomotorický chodník, slander stroje;
- cvičenie s fitnes pomôckami a zariadeniami: rebriny, stepper, rotoped, posilovacia veža, boxovacia súprava;
- skupinové cvičenia zamerané na skol;
- hydroterapia - pozitívna hydroterapia